«

»

joulu 27

Printtilehtien tarjoukset ja tilaajalahjat houkuttelevat kuluttajia

Nielsenin kuluttajapaneelin tuoreen tutkimuksen mukaan jopa 85% suomalaisista suosii printtilehteä digilehden sijasta. Kustantajat ja lehtitalot ovat viimevuosina sijoittaneet suuria summia markkinointibudjetista digilehtien mainostamiseen. Paperisten sanomalehtien ja aiakakausilehtien myynti on laskenut tasaisesti viimeiset 6 vuotta. Laskun syynä ei ilmeisesti olekkaan inho paperilehtiä kohtaan vaan informaatiota ja tarinoita luetaan nykyisin internetistä ilmaiseksi. Laadukkaita artikkeleita on tarjolla maksutta enemmän kuin kuluttajat ehtivät lukea.

Kuluttajakyselyssä printti- ja digilehtien hinta ei noussut esteeksi lehtitilaukselle ja suurin osa tilaajista kertoikin saavansa lehdet erilaisilta lehtitarjous sivustoilta jopa edullisemmin kuin ennen lehtitalojen ongelmia. Kuluttajat ilmoittivat myös tekevänsä yhä useammin lehtitilauksia erilaisten tilaajalahjojen perusteella. Kovassa kilpailutilanteessa olevien kustantajien tilaajalahjat saattavat olla jopa lehtitilauksen hintaa arvokkaampia.

Digilehtien myynnin kasvu näkyy parhaiten lastenlehdissä kuten erilaisissa sarjakuvissa joita tilataan luettavaksi tablettitietokoneista. Digilehti kasvattaa jatkuvasti suosiotaan, mutta jää vielä toistaiseksi paperisen kilpailijansa jalkoihin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>